Ilmastopuheiden innoittamana myös moni muotialan vaikuttaja on ryhtynyt puhumaan vaatebisneksen kestävyydestä sekä vastuullisen kuluttamisen hyödyistä. Vastuullinen kuluttaminen tarkoittaa harkittua ja tiedostavaa ostokäyttäytymistä. Se ei ole estetiikasta pihistämistä tai luopumista uusista asioista. Vastuullinen kuluttaja ostaa harkitusti laatua pitkäaikaiseen käyttöön, hilliten ostoimpulseja ja virhehankintoja. Vastuullinen kuluttaja säästää luontoa, rahaa sekä omaa kaappitilaa.
Vaateliikkeissä
kiertely on osa kaupunkikulttuuria. Mukaan saattaa tosin tarttua aina
jotain pientä aletangosta tai tarjouskorista. Emme ehkä suunnittele
ostosta etukäteen, joten kotiin palatessa kassit ovat täynnä
halpaa vaatetta, mitä emme todellisuudessa tarvitse. Viikatessamme
uusia ostoksia kaappiin huomaamme, että ostimme jo neljännen
samantyylisen neuleen.
Kuitenkaan emme
tunne, että meillä olisi liikaa vaatetta. Päinvastoin, saatamme
ajatella ettei meillä ole mitään päällepantavaa! Tunne johtuu
siitä että emme todellisuudessa ole tehnyt harkittuja ostoksia.
Ikävät virheostokset tukkivat tilan kotonamme, ja arjen
piristykseksi ostetut takit, puserot, sandaalit ja topit aiheuttavat
meissä ahdistusta. Neljän halpisneuleen hinnalla olisimme voineet
hankkia yhden laadukkaan paidan, joka istuisi päällemme kuin hanska
tuoden iloa vuosiksi eteenpäin.
Me Muoti Privaatilla
ajattelemme, että vaate on tehty päälle pantavaksi, ei kaapin
täytteeksi. Siksi kannatamme täysillä vastuullista kuluttamista,
joka säästää luontoa, rahaa ja aikaa. Kauniit vaatteet saavat
olla ilonamme myös tulevaisuudessa, kun panostamme määrän sijaan
laatuun tai hinnan sijaan istuvuuteen. Kumpaan panostaisit samalla
rahalla – neljään huonosti istuvaan, nopeasti kulahtavaan paitaan
vai yhteen täydelliseen, vuosia palvelevaan neuleeseen?
Tutustu tyyliisi.
Kun tiedät selvästi millaisista materiaaleista, leikkauksista tai
väreistä pidät, minimoit virheostokset. Me Muoti Privaatilla
autamme mielellämme sinua valitsemaan sopivimmat vaatteet juhlaan
tai arkeen.
Järjestele
vaatekaappisi. Laita surutta pois hutiostokset, liian pienet tai
selvästi väärän tyyliset vaatteet ja jätä jäljelle vain
käytössä olevat kamppeet. Tee luettelo siitä, mitä sinulla jo on
ja mitä vielä tarvitset. Näin voit kaupoissa kierrellessä
keskittämään energiasi kaipaamasi tyylikkään sadetakin
metsästykseen sen sijaan, että sortuisit jälleen viidensiin
mustiin farkkuihin.
Osta vain laatua.
Laadukas, kestävä vaate on hintavampi kuin kertakäyttöiseksi
tarkoitettu halpisneule, mutta pitkässä juoksussa laatuun
satsaaminen kannattaa. Jos lopetat pikamuodin kuluttamisen ja lupaat
keskittyä vain oikeasti laadukkaisiin vaatteisiin, huomaat itse
asiassa säästäväsi rahaa. Ei uutta paitaa joka lauantai, vaan
kestäviä valintoja tarpeen mukaan.
Liikkeelle ostoslistan ja ajan kanssa. Kiire pilaa monta hyvää asiaa. Jos päivällä lähtee hakemaan päälle pantavaa illan juhliin, voi olla varma että käteen ei tartu ainakaan mitään harkittua. Täydellistä juhla-asua ei kannata lähteä etsimään liian tiukalla aikataululla, vaan vaatteen etsimiseen tulee käyttää aikaa ja nähdä vaivaa.
Sinun ei tarvitse luoda asiakastiliä tilataksesi tuotteita verkkokaupastamme. Toivomme ensisijaisesti, että rekisteröityisit asiakkaaksi, jotta saat ensimmäisten joukossa tietoa mm. tuoteuutuuksistamme sekä kampanjoistamme.
Toimitusaika
Tilauksen normaali toimitusaika on 2–5 arkipäivää. Tilaukset lähetetään viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksen vastaanottamisesta. Erityistilanteissa, kuten alennusmyynnin aikana tai tilauksen sisältäessä tilaustuotteita voi toimitusaika olla tavallista pidempi. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä sähköpostitse.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tiedotamme sivuillamme mahdollisista poikkeavista toimitusajoista.
Toimitustavat
Toimitamme tilauksia koko Suomeen. Ahvenanmaalle toimitetut tilaukset sisältävät arvonlisäveron 24%. Mikäli asut ulkomailla ja haluat tilata tuotteita verkkokaupastamme, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme info@muotiprivaatti.fi.
Posti säilyttää paketteja noutopisteissään 7 vuorokautta. Tämän jälkeen noutamattomat paketit palautuvat Muoti Privaatille. Lähetyksen palauduttua noutamattomana, hyvitämme tilauksen summan alkuperäisellä maksutavalla, mutta veloitamme toimituskulut. Myymälässä paketteja säilytetään 7 vuorokautta noutoilmoituksen lähettämisestä.
Voit valita juuri sinulle sopivan noutopisteen sekä toimitustavan seuraavista vaihtoehdoista:
DB Schenker - Noutopistepaketti, 3,95€
Tilauksesi toimitaan valitsemaasi DB Schenkerin noutopisteeseen 1-2 arkipäivässä. DB Schenkerin noutopisteita on ympäri Suomen K-ruokakaupoissa, R-kioskeissa, pakettiautomaateissa ja muissa paikallisissa yrityksissä.
Matkahuolto Lähellä - paketti, 6,90€
Tilauksesi toimitetaan sinulle lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuollon Pakettipisteeseen.
Posti Postipaketti, 6,90€
Tilaus toimitetaan Postin noutopisteeseen tai valitsemaasi Smartpost-pakettiautomaattiin.
Posti Kotipaketti, 12,00€
Tilaus toimitetaan kotiovellesi. Paketin jakelusta sovitaan erikseen vastaanottajan kanssa. Suurimmissa kaupungeissa Kotipaketti voidaan jakaa iltajakeluna.
Nouto myymälästä, 0,00€
Voit noutaa tilauksesi myymälästämme veloituksetta. Saat viestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on käsitelty ja noudettavissa. Säilytämme tilauksia liikkeessämme kahden viikon ajan. Lähetystä noutaessasi pyydämme sinua esittämään henkilöllisyystodistuksesi. Mikäli lähetyksen noutaja on muu kuin tilaaja, tarvitsemme paketin luovuttamiseen oikeuttavan valtakirjan.
Jos olet valinnut maksutavaksi Klarna Laskun, tilaus on aina noudettava henkilökohtaisesti.
Maksutavat
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuliikenteemme kulkee. Käytössäsi olevat maksutavat ovat:
Korttimaksu (Visa, Mastercard)
Verkkomaksu
Klarna Lasku
Klarna Erämaksu
Lue lisää Klarna maksutapojen ehdoista osoitteesta: https://www.klarna.com/fi/ehdo...
Mikäli sinulla on kysyttävää tilauksen maksamisesta, voit olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/ tai puh. 09 425 99 771 (arkisin 8-18).
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Muoti Privaatin yleiset ehdot.
Vaihto-oikeus
Tuotteen vaihtaminen toiseen onnistuu vain Muoti Privaatin myymälässä, jos haluamaasi tuotetta on saatavilla. Jos muutoin haluat vaihtaa tuotteen, sinun tulee palauttaa tuote ja tehdä haluamastasi tuotteesta uusi tilaus verkkokaupassamme.
Palautusoikeus
Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus. Palauttaminen on sinulle maksutonta. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, ehjiä sekä alkuperäisessä kunnossa pakattuina alkuperäispakkauksiinsa. Tuotetunnusten ja hintalappujen on oltava paikallaan.
Mikäli tuotetta on käytetty tai tuotteen arvo on alentunut asiakkaan huolimattoman käsittelyn takia, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen tuotteen täyteen hintaan saakka. Palautuksesta tulee aina ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi.
Jos haluat palauttaa tuotteen, toimi näin:
1) Tee palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi Kerro viestissäsi mitkä tuotteet palautat.
2) Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautuslähetykseen.
3) Pakkaa postitse palautettavat tuotteet huolellisesti ja kiinnitä mukana tullut palautustarra paketin päälle. Pakettia ei voi palauttaa Postin kirjelaatikkoon.
4) Varmista, että saat palautuksestasi kuitin. Säilytä kuitti, kunnes olemme vahvistaneet palautuslähetyksen saapumisen perille.
Hyvitys
Käsittelemme vastaanottamamme palautukset 1-2 arkipäivässä. Suoritamme hyvityksen aina alkuperäisellä maksutavalla. Saat hyvityksestä vahvistuksen sähköpostiisi.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostitse osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.