Vinkit aleshoppailuun - onnistu tekemään oikeita löytöjä!

Alennusmyynneissä toinen toistaan mahtavampia löytöjä on tarjolla mielettömän hyvään hintaan, jolloin ihan järkevällekin kuluttajalle iskee herkästi vauhtisokeus. Oikeaa säästöä alesta saa, kun keskittää ostokset todellisen tarpeen mukaan ja etenee tarjousviidakossa etukäteen laaditun suunnitelman mukaisesti. Näillä vinkeillä onnistut tekemään alennusmyynneissä oikeasti rahanarvoisia ja kestäviä hankintoja:

1. Kartoita oma vaatekaappisi

Ennen ostoksille suuntaamista, kartoita oma vaatekaappisi. Monetko perusfarkut, nilkkurit ja neulepaidat sieltä jo löytyvät? Vältä tilanne, jossa kannat kotiin uuden, täydellisesti istuvan neuleen. Avaat vaatekaapin vain huomataksesi, että henkarista löytyy jo kolme vastaavaa. Tutki siis ensin oma varastosi ja listaa, mitä ja kuinka paljon sieltä vaatetta sieltä jo löytyy.

2. Tee lista etukäteen

Listan tekeminen on vanha, vähän tylsältä kuulostava vinkki, mutta se oikeasti toimii! Listan avulla et sorru heräteostoksiin, jotka myöhemmin kaduttavat. Ostat ainoastaan todelliseen tarpeeseen. Oletko vailla istuvaa villakangastakkia tai juhliin sopivia sandaaleja? Kirjoita nämä ylös, niin riski siihen, että tulet kaupasta ulos neljännen untuvatakin ja kuudensien tennareiden kanssa pienenee.

3. Osta laatua

Alessa kannattaa keskittyä metsästämään laatuvaatteita, mitä normaalihinnoin et muuten tulisi hankkineeksi. Älä kuitenkaan osta laadukasta vaatetta hurjastakaan alesta, jos et ole varma, että tulet vaatetta pitämään. Edes -70% tarjouslappu ei tee sinusta trenssitakki-ihmistä, jos et ollut sitä alunperinkään. Villavaatteet, silkki ja nahka ovat ylellisiä materiaaleja, joita alesta voi löytää huokeaan hintaan. Mutta jos et jaksa huoltaa nahkaa tai pestä villaneulettasi käsin, onko löytö todella ostamisen arvoinen?

4. Osta omaa kokoa ja tyyliä

”Kyllä se vielä joskus voi sopia” on tyypillinen ajatus, kun alesta löytyvät ah, niin ihanat, mutta kokoa liian pienet farkut. Älä sorru tähän, vaan etsi vaatetta nykyisessä koossasi! Jos liian tiukkojen vaatteiden jättäminen taaksesi surettaa, tee itsellesi lupaus: jos koko joskus vielä istuu täydellisesti, saat ostaa vastaavan tuotteen ihan normaalilla hinnalla. 

5. Ajoita isommat hankinnat alennusmyynteihin

Alennusmyynnit eivät todellakaan säästä kukkaroa, mikäli ostoskoriin kertyy sitä, tätä ja tuota. Todellinen säästö syntyy, kun tiedostat omat tarpeesi ja ajoitat niiden mukaiset hankinnat alennusmyynteihin. Jos tarvitset pikkumustaa ensi vuoden joulujuhliin tai uudet nilkkurit syksyyn, alennusmyynti on juuri se aika, jolloin hankinnat kannattaa tehdä!

+ Muista, että alennusmyynneistä ei ole pakko löytää mitään. Jos juuri se oikea ei osu kohdalle tällä kertaa, ei ole mitään syytä tarttua huonompaan vaihtoehtoon. Uudet alennusmyynnit kolkuttelevat kuitenkin ovella ennen pitkää! Onnea etsintöihin!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Sinun ei tarvitse luoda asiakastiliä tilataksesi tuotteita verkkokaupastamme. Toivomme ensisijaisesti, että rekisteröityisit asiakkaaksi, jotta saat ensimmäisten joukossa tietoa mm. tuoteuutuuksistamme sekä kampanjoistamme.

Toimitusaika

Tilauksen normaali toimitusaika on 2–5 arkipäivää. Tilaukset lähetetään viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksen vastaanottamisesta. Erityistilanteissa, kuten alennusmyynnin aikana tai tilauksen sisältäessä tilaustuotteita voi toimitusaika olla tavallista pidempi. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä sähköpostitse.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tiedotamme sivuillamme mahdollisista poikkeavista toimitusajoista.

Toimitustavat

Toimitamme tilauksia koko Suomeen. Ahvenanmaalle toimitetut tilaukset sisältävät arvonlisäveron 24%. Mikäli asut ulkomailla ja haluat tilata tuotteita verkkokaupastamme, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme info@muotiprivaatti.fi.

Posti säilyttää paketteja noutopisteissään 7 vuorokautta. Tämän jälkeen noutamattomat paketit palautuvat Muoti Privaatille. Lähetyksen palauduttua noutamattomana, hyvitämme tilauksen summan alkuperäisellä maksutavalla, mutta veloitamme toimituskulut. Myymälässä paketteja säilytetään 7 vuorokautta noutoilmoituksen lähettämisestä.

Voit valita juuri sinulle sopivan noutopisteen sekä toimitustavan seuraavista vaihtoehdoista:

DB Schenker - Noutopistepaketti, 3,95€

Tilauksesi toimitaan valitsemaasi DB Schenkerin noutopisteeseen 1-2 arkipäivässä. DB Schenkerin noutopisteita on ympäri Suomen K-ruokakaupoissa, R-kioskeissa, pakettiautomaateissa ja muissa paikallisissa yrityksissä.

Matkahuolto Lähellä - paketti, 6,90€

Tilauksesi toimitetaan sinulle lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuollon Pakettipisteeseen.

Posti Postipaketti, 6,90€

Tilaus toimitetaan Postin noutopisteeseen tai valitsemaasi Smartpost-pakettiautomaattiin.

Posti Kotipaketti, 12,00€

Tilaus toimitetaan kotiovellesi. Paketin jakelusta sovitaan erikseen vastaanottajan kanssa. Suurimmissa kaupungeissa Kotipaketti voidaan jakaa iltajakeluna.

Nouto myymälästä, 0,00€

Voit noutaa tilauksesi myymälästämme veloituksetta. Saat viestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on käsitelty ja noudettavissa. Säilytämme tilauksia liikkeessämme kahden viikon ajan. Lähetystä noutaessasi pyydämme sinua esittämään henkilöllisyystodistuksesi. Mikäli lähetyksen noutaja on muu kuin tilaaja, tarvitsemme paketin luovuttamiseen oikeuttavan valtakirjan.

Jos olet valinnut maksutavaksi Klarna Laskun, tilaus on aina noudettava henkilökohtaisesti.

Maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuliikenteemme kulkee. Käytössäsi olevat maksutavat ovat:

Korttimaksu (Visa, Mastercard)

  • Maksaessasi pankkikortilla, tilauksesi loppusumma veloitetaan pankki- tai luottotililtäsi.

Verkkomaksu

  • Maksaessasi verkkopankista, tilauksesi loppusumma veloitetaan heti tililtäsi.

Klarna Lasku

  • Valitessasi maksutavaksi Klarna Laskun, Klarna lähettää laskun sähköpostiisi.
  • Laskun maksuaika on 14 vuorokautta. Laskutuslisä on 0€.
  • Klarna maksaa tilauksen hinnan verkkokaupalle ja oikeus saatavaan siirtyy Klarnalle. Jos maksu myöhästyy, Klarna veloittaa muistutusmaksun 5,00€ ja viivästyskorkoa korkolain mukaan.
  • Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista.

Klarna Erämaksu

  • Voit halutessasi maksaa laskusi erissä, tällöin maksettava kuukausierä on 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5€).
  • Klarna Joustavan erämaksun aloitusmaksu on 0€ ja käsittelymaksu 0€.
  • Katso Klarna Joustavan erämaksun tarkemmat ehdot ja lainakorot osoitteesta: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/fi_fi/account/terms.pdf

Lue lisää Klarna maksutapojen ehdoista osoitteesta: https://www.klarna.com/fi/ehdo...

Mikäli sinulla on kysyttävää tilauksen maksamisesta, voit olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/ tai puh. 09 425 99 771 (arkisin 8-18).

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Muoti Privaatin yleiset ehdot.

Vaihto-oikeus

Tuotteen vaihtaminen toiseen onnistuu vain Muoti Privaatin myymälässä, jos haluamaasi tuotetta on saatavilla. Jos muutoin haluat vaihtaa tuotteen, sinun tulee palauttaa tuote ja tehdä haluamastasi tuotteesta uusi tilaus verkkokaupassamme.

Palautusoikeus

Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus. Palauttaminen on sinulle maksutonta. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, ehjiä sekä alkuperäisessä kunnossa pakattuina alkuperäispakkauksiinsa. Tuotetunnusten ja hintalappujen on oltava paikallaan.

Mikäli tuotetta on käytetty tai tuotteen arvo on alentunut asiakkaan huolimattoman käsittelyn takia, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen tuotteen täyteen hintaan saakka. Palautuksesta tulee aina ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi.

Jos haluat palauttaa tuotteen, toimi näin:

1) Tee palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi  Kerro viestissäsi mitkä tuotteet palautat.

2) Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautuslähetykseen.

3) Pakkaa postitse palautettavat tuotteet huolellisesti ja kiinnitä mukana tullut palautustarra paketin päälle. Pakettia ei voi palauttaa Postin kirjelaatikkoon.

4) Varmista, että saat palautuksestasi kuitin. Säilytä kuitti, kunnes olemme vahvistaneet palautuslähetyksen saapumisen perille.

Hyvitys

Käsittelemme vastaanottamamme palautukset 1-2 arkipäivässä. Suoritamme hyvityksen aina alkuperäisellä maksutavalla. Saat hyvityksestä vahvistuksen sähköpostiisi.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostitse osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Näytä vaihtoehdot