Vinkit verkkoshoppailuun

Verkkokaupassa asioiminen on näppärää ja nopeaa, mutta valitettavan usein tilattu tuote ei näytäkään päällä juuri siltä miltä pitäisi. Täsmäostosten tekeminen on kuitenkin mahdollista, kun tilauksen tekee asiakaspalveluamme, koko-opastamme ja mittanauhaa hyödyntäen. Muista että voit aina kääntyä Muoti Privaatin henkilökunnan puoleen – olemme täällä juuri sinua varten!

Miten onnistua verkko-ostoksilla? Kurkkaa tästä vinkit:

Parhaassa tapauksessa verkkokaupan tilaukset osuvat kerralla nappiin. Aina näin ei tietenkään ole ja vaatteiden lähettämien sekä palautus aiheuttaa ylimääräistä vaivaa molempiin suuntiin. Onnistuneen verkkokauppatilauksen salaisuutena on hyvät valmistelut, eikä niihin suinkaan tarvitse käyttää edes tolkuttomasti aikaa. 

1. Tilaa tuttua merkkiä

Jos tiedät jo valmiiksi, että tietyn merkin mitat ja leikkaukset pukevat sinua parhaiten, voi tuttuun tuotteeseen yleensä luottaa.

2. Mittaa ja mallaa

Tutustu Muoti Privaatin koko-oppaaseen ja ota mittanauha käyttöösi. Omalta vartalolta vaadittavaa mittaa voi olla haastavaa ottaa, mutta sen sijaan omista vanhoista vaatteista se onnistuu hyvin. Käännä sinulle hyvin istuva vaate ympäri, niin että saat saumat näkyviin. Ota tarvittavat mitat saumasta saumaan, kuten kainalo-kainalo tai haara-lahkeensuu ja vertaa saatua tulosta kokotaulukon vastaaviin.

Jotta oikean koon valinta olisi helpompaa ja hutiostoksilta vältytään, pyrimme tarjoamaan kokosuosituksia sekä istuvuuteen liittyviä tietoja verkkokaupan tuoteteksteissä. Mikäli lisätiedot mitoituksesta puuttuvat ja olet epävarma koon valinnan suhteen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

3. Ota rohkeasti yhteyttä Muoti Privaattiin

Otamme pyydettäessä haluamasi mitat tai selvitämme tarvittavat tiedot sinun puolestasi. Voimme myös lähettää lisäkuvia esimerkiksi tuotteen yksityiskohdista suoraan puhelimeesi tai sähköpostiisi. Tuotetietojen kysyminen ei luonnollisestikaan velvoita sinua tilaamaan mitään. On kaikkien etu, että päädyt tilaamaan vain ne tuotteet, jotka vastaavat tarpeitasi.

4. Kysy ystäväsi mukaan

Kännykällä on helppo lähettää kuva kaverille ja kysyä hänen mielipidettään tuotteesta. Verkkokaupan tilauksen tekeminen yhdessä ystävän kanssa kannattaa aina. Kimppatilauksen tekeminen on helpompaa ja edullisempaa, kun postikulut voidaan jakaa.

5. Palauta vain myyntikuntoiset tuotteet

Hyvästä yrityksestä huolimatta aina ei voi onnistua sataprosenttisesti. Valmistaudu siis mahdolliseen palautukseen avaamalla pakkaus siististi, jotta voi hyödyntää pakettia takasinlähetyksessä. Sovita vaatteita rauhassa ja laskosta tämän jälkeen palautukseen lähtevät takaisin pakettiin turvaan.

Jos sovitettavat vaatteet jäävät lojumaan sohvannurkkaan tai kylpyhuoneeseen, tarttuu niihin helposti likaa, eläinten karvoja tai muita epäpuhtauksia. Voimme valitettavasti hyväksyä palautukseen vain myyntikuntoiset tuotteet, joten huolehdi omalta osaltasi, että olet oikeutettu saamaan rahasi takaisin.

Verkkokaupan tilauksilla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus, mutta ystävällisesti pyydämme, että palauttaisit tuotteet mahdollisimman pian suoraan myymäläämme tai alkuperäisellä toimitustavalla postitse. Ilmoita palautuksestasi aina ennakkoon osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi. Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautuslähetykseen. 

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehtoihin on tehty muutoksia 20.2.2023.

Toimitusehdot

Sinun ei tarvitse luoda asiakastiliä tilataksesi tuotteita verkkokaupastamme. Toivomme ensisijaisesti, että rekisteröityisit asiakkaaksi, jotta saat ensimmäisten joukossa tietoa mm. tuoteuutuuksistamme sekä kampanjoistamme.

Toimitusaika

Tilauksen normaali toimitusaika on 2–4 arkipäivää. Tilaukset lähetetään viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksen vastaanottamisesta. Erityistilanteissa, kuten alennusmyynnin aikana tai tilauksen sisältäessä tilaustuotteita voi toimitusaika olla tavallista pidempi. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä sähköpostitse.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tiedotamme sivuillamme mahdollisista poikkeavista toimitusajoista.

Toimitustavat

Toimitamme tilauksia koko Suomeen. Ahvenanmaalle toimitetut tilaukset sisältävät arvonlisäveron 24%. Mikäli asut ulkomailla ja haluat tilata tuotteita verkkokaupastamme, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme info@muotiprivaatti.fi.

Posti, Matkahuolto ja DB Schenker säilyttävät paketteja noutopisteissään 7 vuorokautta. Tämän jälkeen noutamattomat paketit palautuvat Muoti Privaatille. Lähetyksen palauduttua noutamattomana, hyvitämme tilauksen summan alkuperäisellä maksutavalla, mutta veloitamme 6,90 euron toimituskulun sekä 10 euron käsittelymaksun. Mikäli noutamaton paketti lähetetään uudelleen asiakkaalle asiakkaan pyynnöstä, veloitamme lisäksi postitusmaksun 6,90 euroa.

Nouto myymälästä - paketteja säilytetään 7 vuorokautta noutoilmoituksen lähettämisestä.

Yli 150€ tilauksiin ilmaiset toimituskulut!

Voit valita juuri sinulle sopivan noutopisteen sekä toimitustavan seuraavista vaihtoehdoista:

DB Schenker - Noutopistepaketti, 4,95€

Tilauksesi toimitaan valitsemaasi DB Schenkerin noutopisteeseen 1-2 arkipäivässä. DB Schenkerin noutopisteita on ympäri Suomen K-ruokakaupoissa, R-kioskeissa, pakettiautomaateissa ja muissa paikallisissa yrityksissä.

Matkahuolto Lähellä - paketti, 4,95€ (6,90€)

Tilauksesi toimitetaan sinulle lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuollon Pakettipisteeseen.

Posti Postipaketti, 4,95€ (6,90€)

Tilaus toimitetaan Postin noutopisteeseen tai valitsemaasi Smartpost-pakettiautomaattiin.

Posti Kotipaketti, 12,00€

Tilaus toimitetaan kotiovellesi. Paketin jakelusta sovitaan erikseen vastaanottajan kanssa. Suurimmissa kaupungeissa Kotipaketti voidaan jakaa iltajakeluna.

Nouto myymälästä, 0,00€

Voit noutaa tilauksesi myymälästämme veloituksetta. Saat viestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on käsitelty ja noudettavissa. Säilytämme tilauksia liikkeessämme viikon ajan. Lähetystä noutaessasi pyydämme sinua esittämään henkilöllisyystodistuksesi. Mikäli lähetyksen noutaja on muu kuin tilaaja, tarvitsemme paketin luovuttamiseen oikeuttavan valtakirjan.

Jos olet valinnut maksutavaksi Klarna Laskun, tilaus on aina noudettava henkilökohtaisesti.

Palautusoikeus

Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, ehjiä sekä alkuperäisessä kunnossa pakattuina alkuperäispakkauksiinsa. Tuotetunnusten ja hintalappujen on oltava paikallaan.

Mikäli tuotetta on käytetty tai tuotteen arvo on alentunut asiakkaan huolimattoman käsittelyn takia, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalentuminen tuotteen täyteen hintaan saakka. Palautuksesta tulee aina ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi.

Kuljetuskustannusten nousun myötä perimme jatkossa verkkokaupan palautuksista palautuskäsittelymaksun, joka pidätetään palautettavasta summasta. Palautusmaksulla pyrimme vähentämään turhien palautusten ja edestakaisten kuljetusten määrää sekä kannustamaan harkitumpaan ja ympäristöystävällisempään kuluttamiseen. Palautusmaksu kattaa vain osan kuljetuskustannuksista, pakkausmateriaaleista sekä muista uudelleenmyyntiin saattamisesta aiheutuvista kuluista.

Palautusmaksu koskee kaikkia tilauksia, ja se pidätetään palautuksen käsittelyn yhteydessä palautettavasta summasta. Palautusmaksua ei peritä vaihdoista eikä suoraan myymälään palautetuista tuotteista.

Asiakas vastaa itse palautuskustannuksista ulkomaille toimitetuista lähetyksistä.

Palautusmaksu

Posti Postipaketti 4,95 €

Matkahuolto Lähellä-paketti 4,95 €

DB Schenker - Noutopistepaketti 4,95 €

Posti Kotipaketti 12,00 €

Jos haluat palauttaa tuotteen, toimi näin:

1) Tee palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi Kerro viestissäsi, mitkä tuotteet palautat.

2) Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautuslähetykseen.

3) Pakkaa postitse palautettavat tuotteet huolellisesti ja kiinnitä mukana tullut palautustarra paketin päälle. Pakettia ei voi palauttaa Postin kirjelaatikkoon.

4) Varmista, että saat palautuksestasi kuitin. Säilytä kuitti, kunnes olemme vahvistaneet palautuslähetyksen saapumisen perille.

Vaihto-oikeus

Olethan yhteydessä meihin sähköpostitse info@muotiprivaatti.fi tai puhelimitse 0400 168595, jos haluat vaihtaa tuotteen.

Maksutavat

Ostoskorissa sinulta pyydetään henkilötunnusta. Se vaaditaan, mikäli haluat käyttöösi lisää maksutapoja (Klarna Lasku, Klarna Erämaksu). Kortti- ja verkkomaksut ovat käytössä ilman henkilötunnusta. Klikkaamalla kohtaa ''jätä välistä'', pääset etenemään ostoskorissa.

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuliikenteemme kulkee. Käytössäsi olevat maksutavat ovat:

Korttimaksu (Visa, Mastercard)

  • Maksaessasi pankkikortilla, tilauksesi loppusumma veloitetaan pankki- tai luottotililtäsi.

Verkkomaksu

  • Maksaessasi verkkopankista, tilauksesi loppusumma veloitetaan heti tililtäsi.

Klarna Lasku

  • Valitessasi maksutavaksi Klarna Laskun, Klarna lähettää laskun sähköpostiisi.
  • Laskun maksuaika on 14 vuorokautta. Laskutuslisä on 0€.
  • Klarna maksaa tilauksen hinnan verkkokaupalle ja oikeus saatavaan siirtyy Klarnalle. Jos maksu myöhästyy, Klarna veloittaa muistutusmaksun 5,00€ ja viivästyskorkoa korkolain mukaan.
  • Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista.

Klarna Erämaksu

  • Voit halutessasi maksaa laskusi erissä, tällöin maksettava kuukausierä on 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5€).
  • Klarna Joustavan erämaksun aloitusmaksu on 0€ ja käsittelymaksu 0€.
  • Katso Klarna Joustavan erämaksun tarkemmat ehdot ja lainakorot osoitteesta: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/fi_fi/account/terms.pdf

Lue lisää Klarna maksutapojen ehdoista osoitteesta: https://www.klarna.com/fi/ehdo...

Mikäli sinulla on kysyttävää tilauksen maksamisesta, voit olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/ tai puh. 09 425 99 771 (arkisin 8-18).

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Muoti Privaatin yleiset ehdot.

MobilePay

MobilePay on helppo, nopea ja suosittu mobiilimaksutapa. Voit tutustua sovellukseen tarkemmin MobilePayn verkkosivuilla.

MobilePaylla maksat ostokset verkossa vain yhdellä pyyhkäisyllä. Suomen käytetyin mobiilimaksusovellus MobilePay on maksuton kaikkien pankkien asiakkaille.

Näin maksat MobilePaylla:

  • Lataa MobilePay-sovellus.
  • Valitse MobilePay-maksu ostoskorissa.
  • Anna matkapuhelinnumero ja vastaanota push-ilmoitus.
  • Hyväksy maksu pyyhkäisemällä MobilePayssa.

Postiennakko, 5,00€

Maksa tilauksesi vasta noutaessasi lähetystä Postin tai Matkahuollon toimipisteestä. Postiennakko on saatavilla toimitutavoille: Posti Postipaketti ja Matkahuolto Lähellä-paketti. Perimme maksutavasta 5,00€ palvelumaksun sekä valitsemasi toimitustavan toimitusmaksun.

Hyvitys

Käsittelemme vastaanottamamme palautukset 1-2 arkipäivässä. Suoritamme hyvityksen aina alkuperäisellä maksutavalla. Saat hyvityksestä vahvistuksen sähköpostiisi. Pankistasi riippuen Klarnan rahanpalautuksen näkymisessä tililläsi voi kestää enintään 14 päivää.

Kampanjat

Kampanjaetuja ei voi yhdistää muihin tarjouksiin eikä nitä voi käyttää jo aikaisemmin tehtyihin ostoksiin.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostitse osoitteeseen info@muotiprivaatti.fi. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemasi toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Näytä vaihtoehdot